Νύχτες Πρεμιέρας: Remainder

Όταν μια ταινία χρησιμοποιεί στην περίληψη της το Memento και το Primer ως ταινίες αναφοράς τότε είναι λίγο πιο πιθανό το να ασχοληθεί κάποιος μαζί της.  Αυτό συνέβη και με τη συγκεκριμένη ταινία, με τη διαφορά πως όσο την έβλεπα σκέφτηκα και μια άλλη mindfuck δημιουργία. Το Synecdoche, New York του Charlie Kaufman.

Ο ισραηλινός Ομάρ Φαστ διασκευάζει το ομώνυμο βιβλίο του Τομ ΜακΚάρθι, στο οποίο ένας νεαρός άντρας παθαίνει ένα φρικιαστικό ατύχημα έξω από εμπορικό κέντρο και πέφτει σε κώμα. Αφού ξυπνήσει από αυτό, έχοντας πλέον χάσει τη μνήμη του, έρχεται σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με την ιδιοκτησία του κτιρίου και λαμβάνει αποζημίωση 8,5 εκατομμυρίων αγγλικών λιρών, με την οποία αποφασίζει να αγοράσει ένα κτίριο και να προσλάβει ηθοποιούς για να αναπαραστήσουν τα σκόρπια στιγμιότυπα από το παρελθόν που ταλανίζουν το μυαλό του.

Η ταινία σίγουρα έχει ενδιαφέρον, καθώς ερμηνευτικά τα πράγματα κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα και μέσα στο σενάριο βρίσκει κανείς διάσπαρτα στοιχεία χιούμορ. Από εκεί και πέρα όμως, σεναριακά τα πράγματα εξελίσσονται πολύ αργά, η κινηματογράφηση, κυρίως στην εισαγωγή της ταινίας, μοιάζει κάπως ερασιτεχνική και το φινάλε είναι λιγότερο πρωτότυπο απ’ ότι θα ήθελε η ίδια η ταινία και δυστυχώς δεν σε αποζημιώνει για την τόση υπομονή που έδειξες μέχρι να φτάσεις εκεί.

2/5

Leave a comment