Συνέντευξη με την Αγγελική Σαλαμαλίκη,τη δημιουργό του Monsieur Charlatan!

Συγκινητική στιγμή αυτή για το blog μας, καθώς οι λέξεις που διαβάζετε αποτελούν την εισαγωγή για την πρώτη μας συνέντευξη! 

8ef657abb2ebfa071431f9ef439402d0

Μάλλον, δεν συμμερίζονται όλοι τον ενθουσιασμό μας, οπότε περνάμε σε κάτι πιο ενδιαφέρον. Το άτομο με το οποίο μιλήσαμε, η Αγγελική Σαλαμαλίκη, είναι υπεύθυνη για ένα πολύ ενδιαφέρον κόμικ που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό, το Monsieur Charlatan. Πρωταγωνιστής είναι ο άλλοτε πετυχημένος ντετέκτιβ Isidore Charlatan, o οποίος σε αντίθεση με την Άννα τη Βίσση έχει τάσεις αυτοκτονίας. Στο πλευρό του βρίσκεται η γάτα του, η Luna και η φίλη του και δημοσιογράφος Magda με την οποία θα μπλέξουν σε μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια με αφορμή την εμφάνιση μιας γυναίκας από το παρελθόν του Charlatan.

To κόμικ προτείνεται σε όσους αρέσουν οι καλές νουάρ ιστορίες, το Παρίσι του ’30, αλλά κυρίως το εκπληκτικό σχέδιο, το οποίο προσωπικά με κέρδισε από την πρώτη ματιά που του έριξα. Έξτρα μπόνους το πανέξυπνο φινάλε, το οποίο μπορείτε να βρείτε μόνο στην έντυπη έκδοση!

monsieur1.jpg

Μετά από αυτή την μικρή εισαγωγή, λοιπόν, την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια, ώστε να διαβάσετε επιτέλους τη συνέντευξη!

Καλησπέρα Αγγελική! Πες μας λίγα λόγια για εσένα.

Κατάγομαι από Πάτρα και Χίο (ημίαιμο), ζωγράφιζα από πιτσιρίκι, έφτασα σε μια ηλικία που έπρεπε να αποφασίσω τι θα κάνω με τη ζωή μου, και αποφάσισα να την χαραμίσω πηγαίνοντας Καλών Τεχνών Αγγλία, να σπουδάσω Animation. Σαν να μην έφτανε το πρώτο ξεφτυλίκι πήρα και ένα Μεταπτυχιακό πάλι πάνω στο Κινούμενο Σχέδιο, και έτοιμη για την ανεργία επέστρεψα στην Αθήνα.

Περιέργως βρήκα δουλειά σε μια εκδοτική εταιρία ως σκιτσογράφος στην οποία με ανέχονται ακόμα, οπότε έμεινα Αθήνα όπου σιχτηρίζω την ώρα και τη στιγμή. Κατα τα άλλα κάνω stalking με το sketchbook μου σε κόσμο στο μετρό (το μισώ το μετρό), μ’αρέσει να ακούω μουσική και τα Σαββατοκύριακα δε θέλω να βγαίνω από το σπίτι. Βασικά δε θέλω ούτε μέχρι το μπαλκόνι να βγαίνω. Και τώρα τα ξέρετε ΟΛΑ για μένα!

 

Πότε κατάλαβες ότι θες να ασχοληθείς με τη δημιουργία comic;

Ακόμα δεν το έχω καταλάβει! Ξεκίνησε σαν χόμπυ και ίσως ακόμα είναι χόμπυ γι’ αυτό το γουστάρω και τόσο πολύ. Το σίγουρο είναι πως μ’ αρέσει να ‘λέω’ ιστορίες. Kαι κάπως έτσι ξεκίνησε και όλο το θέμα. Αν και από μικρή διάβαζα 9 και βαβελ κτλ, και με εντυπωσίαζε η κόμικ κουλτούρα, δεν είχα κάτσει να ασχοληθώ.

 

Ποιό είναι εκείνο το είδος που σε εξιτάρει να ασχοληθείς μαζί του και ποιό εκείνο που σε τρομάζει;

Χμμμμ… Τρελένομαι για ιστορίες που σχεδιαστικά είναι πιο πειραματικές, δεν με πειράζει καθόλου να βγαίνω απο το comfort zone και να πειραματίζομαι, και ακριβώς αυτό με τρομάζει κιόλας! Το ότι θα πρέπει δηλαδή να κάνω κάτι το οποίο δεν έχω ξαναπιάσει και φυσικά παίζει να βγεί ελαφρώς μάπα!

 

Ποιά comics και δημιουργοί σε έχουν επηρεάσει;

Κοίτα μιας και ειμαι παιδί του animation, σίγουρα όλα τα Ντισνεϋκά, αν και είχα και έρωτα με τη γαλλική ‘σχολή’ Αστερίξ, Λάκι Λούκ κτλ. Στην εφηβεία το γύρισα σε πιο Αμερικάνικο (μιας και τότε ανακάλυψα ότι τα έφερναν στην Πάτρα), μ’άρεσε τρελλά το Spawn και οι Fantastic Four, και ειδικά με το χρώμα των Αμερικανικών κομικ είχα έρωτα.

 

Διαβάζεις κάποιο Comic αυτόν τον καιρό;

Διάβασα το ‘Ποιός σκότωσε το Λούκι Λούκ’ και ήταν Α-ΨΟ-ΓΟ. Από όλες τις απόψεις.

 

Πριν λιγο καιρό, εκδόθηκε σε έντυπη έκδοση το πολυ καλό webcomic σου Monsieur Charlatan. Πώς προέκυψε η δημιουργία του;

Ε, είχα πάρει μέρος σε έναν διαγωνισμό κομικς στην Πάτρα πριν μερικά χρόνια με ένα τετρασέλιδο το οποίο πήρε το πρώτο βραβείο (γιέεεα) το οποίο λεγόταν Monsieur Charlatan (surprise), και ήταν ένας φοβερός ντετέκτιβ που έλυνε εγκλήματα τα οποία όμως είχε διαπράξει ο ίδιος. Καλό σαν ιδεά για 4 σελίδες, αλλά δεν έβγαινε για παραπάνω. Το άφησα στην άκρη για αρκετά χρόνια, και κάποια στιγμή το ’11 λέω: βρε δεν το ξαναπιάνω; Ήθελα να πειραματιστώ με το χρώμα, ήθελα και να κάνω και κάτι δικό μου απο την αρχή, οπότε κάπως έτσι ξεκίνησε.

 

Υπάρχει κάποιος χαρακτήρας της ιστορίας σου με τον οποίο ταυτίζεσαι περισσότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους;

Η γάτα! Χεχε, έχουν όλοι λίγο από μένα νομίζω. Πιστεύω ότι είμαι περισσότερο Charlatan, η κολλητή μου πιστεύει ότι είμαι εντελώς Magda. Μάλλον είμαι και τα δυο ανάλογα τη στιγμή! Πάντως πληρωμένος δολοφόνος δεν είμαι (ακόμα).

 

Μιας και οι μεταφορές κομικ ειναι πολύ δημοφιλείς τον τελευταίο καιρό τοσο στον κινηματογράφο αλλά και στην τηλεόραση, θα ήθελες να δείς τον Monsieur Charlatan (ή κάποια μελλοντική σου δουλειά) στην οθόνη; Έχεις μήπως κάποιους ηθοποιούς στο μυαλό σου που θα ήθελες να ενσαρκώσουν τους ήρωές σου;

Αχ, ποιός τυφλός δε θέλει το φώς του!?! Εννοείται πως θα ήθελα κάτι τέτοιο, και ειδικά με το Charlatan! Έχω κάνει και αφίσες με fantasy cast, μια πρώτη επιλογή μου για τον κεντρικό ρόλο ήταν ο Tom Hiddleston (πιο κλισέ και από την πρόταση που θα έλεγα για τη Σαντορίνη), αλλά μ’ αρέσει πάρα πολύ και ο Aaron Taylor Johnson. Βεβαια η εξωτερική εμφάνιση του Charlatan είναι βασισμένη στον Charlie Chaplin, οπότε ξέρω’γω, νεκρανάσταση ίσως; Χεχε

Νομίζω η Μάγδα είναι η δυσκολότερη (είχα σκεφτεί Mia Wasikowska ) μιας και είναι πιο δύσκολο να αποδόσεις έναν γυναικείο χαρακτήρα που δεν είναι όμορφος εξωτερικά, αλλά είναι συγχρόνως με τον τρόπο του γοητευτικός. Καλά λέμε τώρα, ας αποφασίσουν να το βγάλουν και θα τα βολέψουμε στο casting μην ανησυχείς!

 

Μιας και μιλήσαμε για κινηματογράφο και τηλεόραση βλεπεις ταινιες και σειρες αυτον τον καιρο και αν ναι εχεις ξεχωρίσει κάποια;

Έχω πολύ καιρό να πάω cinema (κλάψ, λυγμ) , γιατί ειλικρινά δεν προλαβαίνω. Ψοφάω να δω το Logan ας πούμε. Από σειρές το τελευταίο που πορώθηκα είναι το Stranger Things, και έχω στη λιστα μου για να δω και το Westworld (ναι ναι ξέρω αδικαιολόγητη) και το Samurai Jack που βγήκε τώρα και έχω ψηθεί τρελά!

 

Για την έντυπη έκδοση πραγματοποίησες μια  crowdfunding  καμπάνια. Πώς σου φάνηκε αυτή η εμπειρία;

Ψυχοφθόρα! Αλλά πλήρως επιμορφωτική! Εντάξει θέλει πολύ καλή προετοιμασία από πριν, προσπαθείς να τα λάβεις όλα υπόψιν. Είχα ξενερώσει που έπρεπε να σπαμμάρω τόσο πολύ, για να το προωθήσω αλλά προσπαθούσα να βρίσκω τους λιγότερο εκνευριστικούς τρόπους για να το κάνω. Ελπίζω να τα κατάφερα!

Παντώς αυτό που θεωρώ σημαντικό να πώ είναι πως σίγουρα θα στενοχωριόμουν αν δεν έπιανε το στόχο της, αλλά ακόμα κι έτσι δε θα μετάνοιωνα που το έκανα. Ήταν τέλεια εμπειρία. Με βοήθησαν αφιλοκερδώς πολλά παιδιά, και ο Δουτσιόπουλος με τον Παπαθεοδώρου που μου έκαναν τσάμπα τις αφίσες για τα perks (σας αγαπώ), και η Γραφίστριά μου η Ελένη Βαλτινού, που έτρεχε στα τυπογραφεία και τα παιδιά από το spoiler alert που μου έκαναν το video της καμπάνιας, και ο Κώστας Σκύφτας που έφαγε το σκότισμα του αιώνα για το animated promo, και ο Ηλίας ο Κυριαζής μου έδωσε τα φώτα του από την αρχή. Και φυσικά όλα τα share που έκανε ο κόσμος. Έλαβα πολύ ‘αγάπη’ και ειλικρινά αυτό είχε σημασία! Thanks guys!

 

Δεδομένου οτι ακόμα και αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες όπως ο Charlie Kaufmann εχουν απευθυνθεί στο κοινό για χρηματοδότηση έργων/projects τους, θεωρείς οτι αυτή η μέθοδος χρηματοδότησης θα παίξει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στη δημιουργία και διανομή της Τέχνης στο μέλλον;

Σίγουρα, και ήδη παίζει σημαντικό ρόλο. Έχει το καλό ότι κάνεις κάτι εξ’ ολοκλήρου δικό σου, και ακόμα και μια πιο προχωρημένη ιδέα μπορείς να την πουλήσεις στο αντίστοιχο κοινό. Και εγώ στο παρελθόν έχω δώσει χρήματα σε καμπάνιες γιατί θέλω να στηρίξω τον καλλιτέχνη και την ιδέα του. Μ’ αρέσει αυτή η διαδικασία. Έχω μια ιδέα στην παρουσιάζω και με βοηθάς να την πραγματοποιήσω. Μπιούτιφουλ!

 

Έχεις κάποια ανάμνηση από όλη αυτή την περίοδο (από την καμπάνια μέχρι και την έκδοση) που θα θυμάσαι για καιρό;

Το άγχος μέχρι να πατήσω το κουμπί της καμπάνιας ‘go public’ , το ότι ήπια αλκόολ για να γυρίσω το βίντεο (δεν το’χω καθόλου με αυτά τα πράματα), όταν συνειδητοποίησα ότι τα κατάφερα, και κυρίως όταν το πήρα στα χέρια μου πρώτη φορά, μόνο που δεν του άλλαξα την πάνα του! ΜΥ BABY!

 

Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και εύχομαι ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες!

Εγώ ευχαριστώ (και μακάρι!)

Leave a Reply

